Història i filosofia a les classes de ciències

hipst.jpgEl projecte de recerca europeu HIPST (History and Philosophy in Science Teaching) va agrupar professionals de diversos països per treballar sobre la inclusió d’història i filosofia a les classes de ciències. És interesant el recull de sessions per a fer a cicle superior de Primària i ESO (tots els guions estan en anglès). Moltes de les propostes van acompanyades de vídeos (només alguns d’ells estan en anglès, exemples).

Continua llegint per arribar a  “Cinc coses perilloses que hauríeu de deixar fer als vostres fills“…

Aquesta recerca explorava les possibilitats d’estudiar i repetir experiments que van donar pas a teories i enginys que avui en dia són comuns. La idea és que “redescobrint” els “descobriments” podem tenir major comprensió i sobretot més motivació.

Com es pot veure, l’enfocament de HIPST és directiu, però es pot aprofitar com a material d’inspiració per activitats no dirigides. Per exemple, aprofito per a enllaçar-ho amb el corrent tinkering, consistent a permetre experimentar lliurement amb materials. Un bricolatge experimental per a descobrir propietats i fabricar enginys.

No us perdeu aquest vídeo de Gever Tulley: Cinc coses perilloses que hauríeu de deixar fer als vostres fills

Si us ha agradat, feu una ullada a http://vailets-hacklab.org a cada nostra.

Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: